Donice
Szkliwa krystaliczne
Galeria najnowszych prac
0

Regulamin sklepu internetowego

REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

Sprzedającym jest Maciej Bednarczyk, działający pod adresem 30-348 Kraków, ul. Bobrzyńskiego 43/4, zwany także zamiennie Usługodawcą, pod nazwą „Gliniaki Macieja”. Kontakt z Usługodawcą można uzyskać:

– korzystając z systemu wiadomości na portalu www.gliniakimacieja.pl;

– telefonicznie – pod numerem telefonu 736 223 901;

– adres elektroniczny – gliniakimacieja@gmail.com.

§ 1 Definicje

  1. Regulamin – niniejszy regulamin. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
  2. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, która na zasadach określonych w niniejszym regulaminie dokonuje Zamówienia w Sklepie Internetowym, zwany także Usługobiorcą.
  3. Usługodawca, Sprzedawca – osoba świadcząca usługi sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Internetowego na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie, zwany także Sprzedającym.
  4. Przedmiot transakcji – Towary wymienione i opisane na stronie internetowej www.gliniakimacieja.pl.
  5. Towar – rzecz ruchoma, prezentowana na stronie www.gliniakimacieja.pl, której dotyczy Umowa Sprzedaży. Jako Towar rozumiane są wszelkie wyroby ceramiczne zarówno gotowe jak i półprodukty, wyroby gipsowe oraz narzędzia i materiały używane do wytwarzania ceramiki artystycznej i użytkowej.

§ 2 Zasady ogólne

  1. Niniejszy regulamin określa zasady świadczenia usług drogą elektroniczną, za pośrednictwem prowadzonej przez Sprzedającego strony internetowej pod adresem www.gliniakimacieja.pl.
  2. Warunkiem złożenia Zamówienia na Towar dostępny na stronie internetowej www.gliniakimacieja.pl przez Klienta jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie realizacji Zamówienia.
  3. Strona internetowa www.gliniakimacieja.pl prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem sieci Internet.
  4. Wszystkie Towary oferowane na stronie www.gliniakimacieja.pl są nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych, oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
  5. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
    1. Komputer z dostępem do Internetu o sugerowanej przepustowości 1Mb/s i poczty elektronicznej z jedną z dostępnych przeglądarek internetowych (np. Explorer 10, Chrome 36,Opera 11 oraz Safari 5.0 lub nowszych wersji skonfigurowanych w sposób umożliwiający korzystanie z Javascriptu, Cookies, SSL oraz Apletów Java;
    2. Telefon stacjonarny lub GSM z dostępem do Internetu.
  6. Zabrania się dostarczania przez Usługobiorcę treści o charakterze bezprawnym.

§ 3 Składanie zamówień

  1. Wszystkie ceny dla Towarów prezentowanych na stronie www.gliniakimacieja.pl dostępne są na życzenie Klienta, uzyskiwane za pośrednictwem podanych w preambule środków komunikacji. Ceny brutto podawane są w złotych polskich. Na życzenie Klienta podane ceny mogą obejmować również koszty wysyłki Towaru do Klienta.
  2. Zamówienia są przyjmowane następującymi drogami:

– korzystając z panelu zamówienia sklepu internetowego na portalu www.gliniakimacieja.pl;

– korzystając z systemu wiadomości na portalu www.gliniakimacieja.pl;

– telefonicznie – pod numerem telefonu 736 223 901;

– adres elektroniczny – gliniakimacieja@gmail.com.

  • Zamówienia poprzez stronę internetową lub za pośrednictwem poczty elektronicznej można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez cały rok. Zamówienia za pośrednictwem telefonu można składać od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 19:00 oraz w soboty od 10:00 do 17:00.
  • Zamówienie jest skuteczne, jeśli Klient wskaże oferowany Towar i prawidłowo poda dane kontaktowe w tym dokładny adres, na który Towar ma być wysłany oraz numer telefonu i adres e-mail.
  • W wypadku gdy podane dane nie są kompletne, Sprzedający skontaktuje się z Klientem. Jeśli kontakt z Klientem nie będzie możliwy, Sprzedający ma prawo do anulowania Zamówienia.
  • Po złożeniu przez Klienta skutecznego zamówienia, otrzyma on odpowiedź od Sprzedającego potwierdzającą otrzymanie zamówienia.
  • Czas rozpoczęcia realizacji zamówienia pokrywa się z momentem wpływu wpłaty na rachunek bankowy podany w potwierdzeniu zamówienia w przypadku płatności przelewem.

§ 4 Koszty i termin wysyłki

  1. Dostępność i czas dostawy Towaru każdorazowo jest określany przez Sprzedawcę.  
  2. Towar wysyłany jest pod adres wskazany w formularzu zamówienia. Sprzedający poinformuje Klienta niezwłocznie o nieprawidłowo wypełnionym formularzu zamówienia, który uniemożliwia dokonanie wysyłki lub może ją opóźnić.
  3. Towar jest dostarczany za pomocą wyspecjalizowanych firm kurierskich. W niektórych przypadkach, po wcześniejszym umówieniu terminu, istnieje możliwość odbioru osobistego towarów w siedzibie Sprzedającego.
  4. Przesyłka dostarczona jest zgodnie z terminem podanym przez Sprzedającego Przy wyborze opcji płatności „przelew” do czasu podanego na stronach serwisu należy doliczyć czas zaksięgowania środków na rachunku bankowym sklepu (zwykle 1-2 dni robocze).
  5. Klient jest obciążany kosztami dostawy (wysyłki) określonymi w informacji o kosztach transportu, przesyłanej przez Sprzedającego wraz z informacją o dostępności i cenie Towaru.

§ 5 Płatności

  1. Płatność za zamówiony towar może nastąpić przelewem na konto bankowe Sprzedawcy, BLIK przelew na telefon lub gotówką przy odbiorze osobistym Towaru.

§ 6 Odstąpienie od umowy

  1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie 14 dni (podstawa prawna: art. 7 ust.1  ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzona przez produkt niebezpieczny Dz.U. Nr 22, poz. 271 ze zm.). Termin ten jest terminem nieprzekraczalnym i liczy się od dnia dostarczenia Towaru. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem na adres Usługodawcy.
  2. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym.
  3. Zwrot Towaru powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Zakupiony towar należy zwrócić na adres Usługodawcy.
  4. Zgodnie z ustawą, możliwości zwrotu nie podlegają: świadczenia usług rozpoczętego, za zgodą Klienta, przed upływem terminu, o którym mowa w art. 7 ust.1, umów dotyczących świadczeń o właściwościach określonych przez Klienta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą, w szczególności towarów wykonanych na podstawie indywidualnego zamówienia Klienta.

§ 7 Procedura reklamacji

  1. Produkty objęte są rękojmią producenta, obowiązującą na terenie Polski, w związku z ujawnionymi w okresie 60 dni od daty zakupu wadami fizycznymi Towaru. Klient może w tym okresie zażądać od Sprzedawcy:
    1. Wymiany towaru na nowy,
    2. Obniżenia bądź zwrotu ceny.
  2. Reklamacje należy składać na adres Usługodawcy.
  3. Składając reklamację należy dostarczyć do Usługodawcy reklamowany produkt wraz z dowodem zakupu (faktura, paragon bądź wydruk potwierdzający opłacenie transakcji) i wypełnionym zgłoszeniem reklamacyjnym, opisującym podstawę do reklamacji.
  4. Usługodawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji. W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Klienta Usługodawca wymieni reklamowany Towar na nowy, pełnowartościowy lub zwróci wartość kupionego towaru.
  5. Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Klient może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną wymianę na nowy, chyba że wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności. (Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego).
  6. Klient traci uprawnienia określone w pkt. 5 niniejszego paragrafu, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru z umową nie zawiadomi sklepu o tym fakcie. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem.

§ 8 Zmiana Regulaminu

  1. Informacje o zmianie Regulaminu każdorazowo publikowane będą na stronie www.gliniakimacieja.pl w zakładce „Regulamin”.
  2. W przypadku braku akceptacji warunków Regulaminu, w szczególności po wprowadzeniu jego zmian, zakupy w Sklepie internetowym nie są możliwe.
  3. Zamówienia złożone przez Klientów przed wejściem w życie zmian Regulaminu będą realizowane według dotychczasowych postanowień Regulaminu.

§ 9 Polityka prywatności oraz ochrona danych osobowych

Patrz strona „Polityka prywatności”.

§ 10 Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U. 2000 nr 22 poz. 271 ze zm.), ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. 2002 nr 141 poz. 1176 ze zm.), ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93 ze zm.).
  2. Spory wynikające ze stosowania niniejszego Regulaminu i w związku z wykonywaniem zawartych umów między Sklepem a Klientami, będą rozpatrywane przez Sąd właściwy według przepisów o właściwości rzeczowej i miejscowej zgodnie z ustawą z dnia 17.11.1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (Dz.U. nr 43 poz. 296 ze. zm.).

Data opublikowania regulaminu: 30.12.2023 r.